logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۸
[ شناسه خبر : ۹۷۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
جانشین سپاه انصارالمهدی استان زنجان خبرداد

انجام پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی در مناطق محروم/اجرای طرح "یک دانش آموز، یک کاسب" در آستانه سال نو

انجام-پروژه-های-عمرانی-و-محرومیت-زدایی-در-مناطق-محروم-اجرای-طرح-"یک-دانش-آموز،-یک-کاسب"-در-آستانه-سال-نو

جانشین سپاه انصارالمهدی استان زنجان گفت: یکی از پروژه های مهم سپاه استان زنجان انجام پروژه های عمرانی و محرومیت زدائی در مناطق محروم است.

به گزارش موج رسا; سرهنگ ابوالفضل طهماسبی امروز در نشست بسیج اصناف و بازاریان استان زنجان به اقدامات قرار گاه پیشرفت و آبادانی  سپاه اشاره کرد و گفت:این قرار گاه از روز های نخستین سال ۹۶ در راستای تحقق سخنان مقام معظم رهبری در خصوص آبادانی و سازندگی روستا ها ،مناطق محروم ایجاد شده است و همواره تلاش می کند با اجرای پروژه های عمرانی در دهستان ها ومناطق محروم از مشکلات مردم بکاهد.

وی افزود: ما در کنار حفظ در جامعه در زمینه های عمرانی و سازندگی فعالیت میکنیم تا مردم با وجود مشکلات فراوان از مشکلات دیگر نظیر عدم وجود مراکز بهداشتی، مدارس،راه های آسفالته و موارد دیگر رنج نبرند.

این مسئول بیان کرد: زمانی که امکانات رفاهی در مناطق محروم و روستاها ایجاد شود؛ آمار مهاجرت از روستاها به شهر کاهش می یابد و دراینصورت سکونت در حاشیه شهرها کاهش می یابد و آسیب های اجتماعی به حداقل می رسد.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان از اجرای طرح "یک کاسب یک دانش آموز" در استان خبر داد وافزود: این طرح در راستای حمایت از نیازمندان و خانواده ها، دانشجویان ودانش اموزان کم بضاعت و بی بضاعت در استان اجرا می شود .

سرهنگ طهماسبی یاد آورد شد: تعدادی ازدانش آموزان و دانشجویان کم بضاعت و بی بضاعت در استان شناسایی شده و باتوجه به فرارسیدن سال نو به کاسبان و خیرین معرفی می شوند تا تعدادی از اقلام مورد نظر آنان تامین شود.

ناصری رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان نیز در ادامه این نشست از برگزاری دوره آموزشی نماز برای روسای اتحادیه های صنفی استان زنجان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در بحث اقامه نماز افراد در ۳ دسته قرار دارند گفت: گروه اول افراد ترک کنندگان نماز، گروه دوم نماز خوان و گروه سوم افراد اقامه کننده نماز هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: افراد گروه اول به کلی به ترک نماز پرداخته و از اقامه نماز پرهیز می کنند و میان افراد گروه دوم و سوم تفاوت فراوانی وجود دارد؛چرا که افراد گروه دوم تنها نماز می خوانند درحالی که افراد گروه سوم در کنار اقامه نماز ،رفتار، کردار و تعامل مناسب با افراد و جامعه دارند به طوری که همواره خداوند را حاضر و ناظر به اعمال خود می دانند.

 وی در ادامه ۲ عامل ؛سستی و تنبلی و عدم آموزش و نا آگاهی را عوامل کاهش آمار افراد اقامه کننده نماز دانست و افزود: بعد از انقلاب اسلامی آمار افراد تارک الصلاه کاهش یافته است.

این مقام مسئول بیان کرد: در همین راستا دوره آموزشی احکام و مباحث نماز برای روئسای اتحادیه های صنفی استان زنجان برگزار می شود تا این افراد در کنار کسب و کار و کسب روزی حلال واجبات را فراموش نکرده و به اقامه نماز بپردازند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: این دوره آموزشی به مباحث نماز شناسی، بررسی آثار اقتصادی و اجتماعی نماز بر زندگی و کسب و کار ، شیوه های دعوت عموم به نماز و نحوه پاسخ به مباحث نماز خواهد پرداخت.//ف

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷ ]
انقلاب ما باعث شد تا از روستاها و مناطق محروم نه محرومیت زدایی بلکه صداقت زدایی شود بطوریکه روستائیان ساده و صادق زمان شاه که براساس همین ویژگیها در جنگ شرکت کردند، به ابر شیادان و منافقان زبر دست و طلبکار تبدیل، و با مهارت در تمام نهادها و ارگانها نفوذ و زندگی مرفه و قدرت شاهانه برای خود رقم بزنند و محصولات روستا را با بالاترین قیمت براساس نرخ باختیاری بفروشند. اکنون وضع مالی روستائیان بهبود اما از لحاظ اخلاقی بویژه فرزندان انها درحال سقوط اند و این ضرب المثل که ، لقمه حرام از نطفه حرام بدتر است، در کشور اسلامی ما مصداق دارد و حرامزادگان نیک کردار و قانع به حق خارجی، گوی سبقت را از حلال زادگان ایرانی زیاده خواه و پلیداندیش و دروغگو و رذل و فحاش و غیرقابل اعتماد، ربوده اند.
فرم ارسال نظر